Ahad, 23 Oktober 2016

PENGALAMAN SEMBELIT KETIKA BERPANTANG DAN TESTIMONI BERJAYA

Sembelit semasa berpantang adalah benda paling mengerikan buat ibu-ibu yang baru melahirkan anak. Lebih - lebih lagi mereka yang telah mengalami pengalaman semasa kelahiran anak pertama, ternyata kelahiran kali ini pastinya agak trauma dengan masalah sembelit ini.


Biasanya ibu masih risau akan luka jahitan episiotomi yang masih belum sembuh dan ada juga ada sesetengah ibu mengalami masalah buasir selepas melahirkan anak. Dan akibatnya, tengok jamban terus rasa seram.


Bercerita pasal sembelit, mengimbau semasa saya melahirkan anak pertama, memang menyiksakan, dengan kelahiran bayi lelaki seberat 3.64kg, dengan jahitan yang banyak dan masalah sembelit yang teruk, memang berejam bertapa dalam jamban untuk melepas ''HAJAT'' seram sangat - sangat tau!



Masalah saya selesai, selepas bersalinkan anak yang ketiga, masa tu baru jer kenal dengan set berpantang shaklee, terasa rugi sangat lambat kenal shaklee nie, kalau kenal kebih awal, takdelar saya pengalaman sembelit yang mengerikan ini.



Tetapi paling seronok semasa mengandungkan dan berpantang anak ke empat saya, saya mula ambil set kehamilan seawal saya tahu saya hamil, dan saya jarang sangat mengalami masalah sembelit, walaupun masa tu dah sarat (biasa baby dah besar, nak membuang jadi makin payah) alhamdullilah dengan set kehamilan shaklee, memang ternyata sangat berbeza pengalaman semasa hamil dengan ketiga anak sebelum ini.



Bagaimana cara saya mengatasi masalah sembelit ketika berpantang? sehingga langsung tiada masalah sembelit ketika hamil dan juga berpantangan anak ke 4 saya. Jom praktiskan bersama.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan