Ahad, 17 Disember 2017

PENGALAMAN BERCUTI MENAIKI STAR CRUISE LIBRA - PORT KLANG - LANGKAWI - PHUKET - PENANG - PORT KLANG SECARA PERCUMA PART 3

HARI KETIGA - PERJALANAN KE PHUKET THAILAND MENAIKI STAR CRUISE LIBRA

Harini awal pagi sudah diminta berkumpul, mula sarapan jam 6.30 sehingga 8 pagi sahaja, jam 9 pagi kami akan turun dari Star Cruise Libra, untuk menaiki bot-bot yang lebih kecil, untuk dibawa ke persisiran pantai patong. Bot kecil tadi, 2 tingkat dan boleh memuatkan lebih kurang 100 penumpang. Ini kerana di persisiran Patong ini, tiada jeti untuk cruise berlabuh.

Foto Aynies Anies.
Add caption

Sampai ditepian pantai, berkumpul, dan kami dibawa menaiki bas, untuk pergi ke Banana Beach, sampai disana, sudah banyak speed boat menanti, speed bot yang agak besar boleh memuatkan lebih kurang 30-40 orang, dan membawa kami pergi ke Coral Island. Bergembiralar kami dengan hentakan kuat speead boat melawan arus. Kami pilih duduk dibahagian luar bot, memang angin kuat, dengan bot melatun lantun, masing-masing berlawan pekik dengan gelak tawa.

Foto Shaklee Malaysia.
Add caption

Sampai di Coral Island, kelihatan pantainya sangat-sangat cantik, air jernih yang menampakkan anak-anak ikan didalam air, dan kain-kain yang menghiasi tepian pantai memang nampak sangat eklusif. Coral island ini adalah pulau persendirian, kalau dijohor, ala-ala Pulau Rawa lar tu kot. Tidak semua orang boleh masuk kecuali ambil pakej-pakej tertentu. Dan hanya kelihatan beberapa orang Mat salleh. dan selebihnya shaklee booking hanya untuk kami.


Add caption
Foto Aynies Anies.
Add caption
Add caption
Bermulalar aktiviti pantai, mengukit kemenangan semalam, kami group yang pertama menaiki Banana Boat, sebenarnya ini adalah pengalaman pertama kaknis menaiki banana Boat, sebelum nie memang tidak pernah, bukan taidak teringin, tetapi tidak berpeluang, yelar biasa jalan dengan anak-anak, kalau kita sebok nak main, anak kita siapa pula nak jaga. haha. So kalini kaknis tidak melepaskan peluang. 

Foto Shaklee Malaysia.
Add caption
Foto Aynies Anies.
Add caption
Add caption

Seronok lar memang naik Banana Bot tue, walaupun ada aksi tergolek dan ada yang rasa ingin lemas dek kerana panic, tapi ia satu pengalaman yang menyeronokkan. Kelihatan semua sibuk dengan aktiviti pantai masing-masing. Selepas tergolek, kami dibawa semula ketepian pandai, dan layan snorkling beramai-ramai. Matahari semakin meninggi, kulit yang tadi cerah, nampak semua dah makin merah padam juga, termasuk kaknis. Redho jela time, memang dah pasti, Sunbrun menanti.

Foto Aynies Anies.
Add caption
Foto Aynies Anies.
Add caption

Jam 12 tengah hari, makanan telah terhidang, makan secara buffet disini, lunch ditepian pantai dengan angin sepoi-sepoi bahasa, dengan terhidang lauk mewah disetiap tray, memang rasa tak sabar-sabar nak makan. Hidangan yang disediakan semua terasa dan elak belaka. Ke orang thailand memang masak sedap? hihi,  Kaknis rasa, kali nie lar kaknis paling banyak makan dan siap bertambah meratah lauk lagi. Menu yang dihdangkan, ada sotong blackpapper, ayam goreng berempah, ketam pecah telur, ikan sweet sour, sayur campur, somtam, kerabu mangga, dan juga disediakan air kelapa pandan yang sejuk terhidang. sedap sangat-sangat, teringat balek pon rasa kecur nie tau. haha, semoga berpeluang lagi lar lepas ni untuk rasakan hidangan sedap sebegitu.

Foto Mohd Kamarul Baharin.
Add caption
Add caption
Add caption
Add caption

Add caption

Add caption
Foto Mohd Kamarul Baharin.
Add caption

Foto Suhaila Abdul.
Add caption
Foto Suhaila Abdul.
Add caption

Selesai makan, mandi dan bersiap menukar pakaian basah tadi. Selepas menaiki speed boat, kami dibenarkan untuk shopping dipersisiran Pantai Patong. Diberitahu disini jika mahu membeli, tanya harga dan terus beli jika mahu, jka tidak, terus jalan. Jika tidak dia akan memaksa kita untuk beli. Seram juga rasa time tue, tapi kami jumpa kedai yang pemiliknya baik sahaja, dan dapatlar beli ole-ole untuk anak-anak disitu. Jam 5.30 petang kami diminta berkumpul untuk menaiki cruise semula.

Foto Aynies Anies.
Add caption
Foto Aynies Anies.
Add caption
Add caption
Malam nie ada dinner formal, iaitu kapten dinner, ada 2 sesi diminta kami pilih semasa dihari pertama kami diatas cruise, kami memilih untuk dinner jam 9 malam, dan sesi pertama jam 6.30 petang. Maka dapatlar kami berehat dahulu sebelum dinner malam nie. Masuk bilik mandi, solat dan baring-baring regangkan badan yang penat seharian bermain pantai. Sempat telan beberapa butir ostematrik untuk elak lenguh badan, dan rasa segar pada esok hari.

selesai maghrib dan isyak, bersiaplar kami untuk kapten dinner malam nie. Kami memilih untuk dinner di Restoren Four Season. Sampai dimeja kami diberi menu, dan boleh membuat pilihan untuk hidangan menu utama kami, pilih punye pilih, sampailar setiap satu hidangan dimeja kami, hidangan mewah yang cantik dihidang, dan sudah tentu-tentular sedap-sedap belaka. Ada lebih kurang 5hidangan yang hidang secara bergilir dan last sekali dessert pemanis mulut. Walaupun hidangannya nampak comel-comel belaka, bila dsemua dah masuk didalam perot, mengah jugak. Selamatlar awal-awal tadi kaknis dah makan Herblax, takdelar rasa bersalah sangat, dan tak perlu risau seluar ketat, biasanya esok subuh dah keluar dan isi perot yang tidak diperlukan tubuh. Oh ya, Semasa dinner, ada persembahan semua krew didalam restoren tersebut, termasuklar Chef yang masak makanan kami turut berkaksi. Last sekali muncullar kapten cruise yang membawa kami sepanjang perjalanan 5 hari 4 malam dari Port Klang - Langkawi - Phuket - Penang dan kembali ke Port klang semula.

Add caption
Add caption
Add caption

Malam ni kami free, selesai sesi bergambar. Beberapa geng ireach, bercadang berkumpul di deck 9 untuk minta diri di coachingkan oleh founder ireach iaitu Lyna Noh. Seronok malam tu, sambil coaching sambil bergossip panas. Tapi gossip pasal bisnes jela, takdelar gossip merapu. haha . Tapi sayangnya kaknis tak dapat join hingga habes, jam 12 malam, dah terasa signal mengepump susu sudah memanggil manggil, pulang kebilik, bersihkan diri, dan pump susu untuk medina. ALmaklumlar, makan semua sedap belaka dari pagi tadi, makan banyak pulak tu harini, mana lar susu tak melimpah meriah. Walaupun medina tak ikut, mami setiap hari pump susu untuk beliau.

Foto Aynies Anies.
Add caption
Foto Aynies Anies.
Add caption

Semua tahu kan, kaknis pergi bersendirian? Medina yang kerjanya pagi petang siang malam menyusu tu, kena tinggal. Dalam masa ber ME TIME selamat 5hari 4 malam, dengan ber title kan ibu fully bf, dah tentu-tentu lar ada yang menjadi teman setia kaknis disana kan? Sebab kalau kena bengkak susu kat sana, mau demam dedor atas cruise tue nanti uiii

Haa tapi yang specialnya, shaklee awal-awal, dah request dengan pihak STAR CRUISE LIBRA, untuk sediakan storage, khas untuk penyimpanan susu. Wahhhhh.. bagus sangat shaklee nie tauuu, betapa shaklee menjaga kebajikan kami semua, bukan sahaja beri service yang terbaik sepanjang 5hari kami bersama, tapi kemudahan yang orang pandang enteng ini, shaklee sangat titik beratkan untuk kami para ibu semua. Kalau trip shaklee ke oversea sebelum-sebelum nie, biasanya bukan sahaja makanan halal khas untuk peserta muslim diasingkan, tapi ruangan solat khas untuk mereka yang beragama islam, disediakan bila tiba waktu solat

Macam mana lar kaknis tak sayang shaklee nie sangat sangat kan? Bukan sahaja suplimennya terbaik didunia (102tahun), tetapi dia berikan yang terbaik untuk kami semua juga . Sayang Shaklee Tq Shaklee.


BACA LAGI, KLIK SINI








Tiada ulasan:

Catat Ulasan