Jumaat, 15 Januari 2016

RAWATAN TERBAIK UNTUK PENGHIDAP PENAPIS BUAH PINGGANG BOCOR.

Image result for buah pinggang bocor
(Penapis Buah Pinggang Bocor)

Nephrotic Syndrome adalah satu penyakit berkaitan dengan masalah buah pinggang. Di dalam buah pinggang ada Glomeruli  sejenis penapis halus, berfungsi untuk menghalang Albumin (sejenis protien) daripada keluar melalui air kencing.

Glomeruli atau masalah penapis bocor @ pon sudah rosak, menyebabkan lebih daripada 3gram protien terkeluar melalui air kencing dalam masa 24jam. Ini di panggil Proteinuria. Ia menyebabkan badan kehilangan banyak Protien.

Punca Terjadinya Nephtotic Sydrome


Nephrotic syndrome lebih banyak berlaku dikalangan kanak-kanak berbanding orang dewasa. Penyebab kerosakan Glomeruli pada pesakit Nephrotic syndrome kebanyakkannya tidak diketahui. 
Ada juga disebabkan jangkitan kuman didalam darah seperti syphilis, penyakit antibodi seperti SLE (Systems lupus Erthematosus) penyakit darah sejak lahir seperti sickle cell disease dan juga kencing manis.

PATHOPHYSIOLOGY


Pengeluaran protien melalui air kencing atau PROTEINURIA menyebabkan badan kehilangan banyak protien dari dalam darah HYPOALBUMINEMIA. Kekurangan protien dalam salur darah kedalam tisu badan. Ini menyebabkan kebengkakan muka, tangan dan kaki yang dipanggil EDENA, atau bengkak air. Hati juga mula menghasilkan kebih banyak lemak didalam darah sebagai reaksi kehilangan protien makan terjadilah Hyperlipidemia atau lemak berlebihan di dalam darah.

Tanda - Tanda Nephrotic Atau Penapis Buah Pinggang Bocor


  • Penghidapnya menjadi lemah dan lesu tidak bermaya. 
  • Air kencing mereka berbuih-buih 
  • mata dan muka kelihatan bengkak pada waktu pagi apabila bangun dari tidur.
  • kaki pulak membengkak pada waktu petang, kerana seharian berdiri lama.
  • kembung perot
  • sakit perot 
  • cirit-birit

(Air Kencing Berbuih)

Komplikasi Biasa Yang Dialami Oleh Mereka Yang Mempunyai Masalah Nephrotic Syndrome (Buah Pinggang Bocor).



  1. Untuk kanak-kanak ia boleh membantutkan tumbesaran.
  2. Antibodi badan menjadi lemah. Ini menyebabkan mudah terkena jangkitan kuman yang boleh membawa maut.
  3. Air yang bekumpul di selaput paru-paru dan tisu badan manjadi tempat pembiakan kuman. 
  4. Komplikasi yang menakutkan ialah kegagalan fungsi buah pinggang peringkat akhir atau End Stage Failure (ESRF) dimana buah pinggang tidak lagi dapat berfungsi.
  5. Darah menjadi pekat kerana air keluar dari salur darah ke tisu berhampiran. 
  6. Ubat yang diambil ialah Steroids juga banyak memberi kesan sampingan.

Cara Rawatan Yang Biasa Diberikan Jika Mengalami Simptom - Simptom Nephrotic Syndrome

  • Kebiasannya doktor akan memberi ubat Steroid iaitu prednisolone diberikan mengikut berat badan sehingga tiada protien didalam air kencing. Kemudian dos ubat ini akan dikurangkan secara perlahan-lahan.
  • Sekiranya muka dan badan bengkak air, sehingga mengancam nyawa, makan diuretics atau ubat kencing akan diberikan mengikut kes tertentu.
  • Protien Albumin akan dimasukkan kedalam salur darah untuk meningkatkan albumin didalam darah.
  • Antibiotic akan diberi sekiranya ada jangkitan
  • DIET - pengambilan garam perlu dikawal. elakkan mengambil garam berlebihan, dan pengambilan air juga hendaklah dikawal mengikut kes terutama mengalami begkak air (Edema) yang teruk.
  • Walaubagaimana pon air tidak perlu dikawal keterlaluan didalam kes-kes biasa. Pengambilan kalori dan protien yang baik adalah penting untuk penghidap penyakit nephrotic ini.

Bagaimana Suplement Shaklee Membantu Masalah Nephrotic Sydrome


Suplement yang boleh membantu mengatasi masalah penapis buah pinggang bocor adalah

Vivix

Membantu memperbaiki DNA tubuh yang rosak. Membantu memperbaiki sel untuk pertumbuhan sel baru dan menguatkan sel tubuh.

Omega Guard

Membantu mengurangkan keradangan dan omega mempunyai antioksidan yang tinggi bertindak mencairkan darah dan mengurangkan masalah Nephrotic Syndrome ini. (Sesuai untuk kanak-kanak setahun keatas)

ESP atau Mealshake

Membekalkan protien baik yang diperlukan oleh tubuh.

TESTIMONI PENGHIDAP NEPHROTIC SYNDROM YANG PULIH DENGAN VIVIX SHAKLEE! JOM BACA SAMPAI HABIS.



Assalamualaikum, ini kisah bagaimana kami telah jatuh cinta cinta dengan Vivix Shaklee. Nama saya Muhamad Rosdi Ismail,38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??

.

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom doktor memberi "sebeban" ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.

.

Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid.

.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan suplemen dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.

.

Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Dan setelah 3botol Vivix iaitu lebih kurang 3bulan saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. Dan Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.

Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee.

Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakal lah kepada Allah. 

Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan.

Muhamad Rosdi Ismail
(Bacaan Protien Turun Selepas Mengamalkan Vivix)

Jika anda mengalami masalah Nephrotic Syndrome ini, dan ingin mencuba Suplement shaklee yang diakui halal, selamat dan berkesan. Boleh hubunggi saya untuk mendapatkan info lebih lanjut. 
Kome

pakar shaklee anda Anies 017-7061908
FB Aynies anies
IG Aynies
Email ayniesanies@gmail.com
blog aynieshappymom.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan