Selasa, 4 April 2017

CARA MENGESAN TANDA AWAL HIPERTENSI DAN IKTHIAR TERBAIK MENURUNKAN BACAAN DARAH TINGGI KEPARAS NORMAL

Penyakit darah tinggi atau nama lainnya hypertensi merupakan penyakit yang sangat membimbangkan pada masa kini.
Menurut kajian Statistik, 32.7% atau 5.8juta rakyat malaysia yang berusia 18tahun keatas adalah penghidap darah tinggi. Akan tetapi yang lebih mengecewakan kurang dari 10% daripada jumlah pesakit darah tinggi dimalaysia ini yang berjaya mengawal tekanan darah mereka ke bacaan normal.


Penyakit darah tinggi ini adalah penyakit berbahaya dan juga "pembunuh senyap"  
Sebab biasanya, bila mereka mendapat tahu, mereka sedang alami tekanan darah tinggi, adalah ketika mereka sudah mengalami komplikasi masalah kesihatan lain, dan selepas itu, baru dikesan bacaan darah tinggi sudah berada ditahap yang benar-benar  membimbangkan.

( Salur darah menjadi sempit)
penyakit darah tinggi ini berlaku disebabkan oleh tekanan didalam saluran darah arteri sentiasa pada kadar yang tinggi daripada kadar biasa.
Akibatnya jantung pesakit terpaksa berkerja keras lebih dari biasa dan jika keadaan berlarutan untuk jangka masa panjang, pesakit akan mengalami masalah kesihatan yang serius.


Ramai yang menyangka kolestrol adalah punca sebenar penyakit darah tinggi, tetapi punca sebenarnya darah tinggi ini adalah kerana pengoksidaan kolestrol pada dinding arteri darah.

pengoksidaan didalam salur darah umpama besi berkarat dan lusuh, ini menyebabkan plug mudah terbentuk. Dan apabila plak terbentuk didinding arteri, saluran darah akan menjadi sempit, dan aliran darah menjadi laju, dan akibatnya tekanan darah menjadi semakin tinggi.


Image result for melindungi salur darah daripada
( Perbezaan Salur darah orang normal, dan hypertensi ) 

Terdapat 2 jenis bacaan tekanan darah iaitu tekanan atas (Systolik - bacaan darah yang dipam dari jantung untuk dibawa keseluruh badan) adalah diantara 100mmHg hingga 140mmHg, manakala kadar biasa untuk tekanan bawah (Diastolik - bacaan darah daripada luar masuk kedalam jantung) pula adalah diantara 60mmHg hingga 90mmHg.

Add caption
Jikalau kedua bacaan tersebut berada diluar kadar biasa untuk tempoh masa yang lama (walau dah berehat), maka seseorang itu akan disahkan penghidap penyakit darah tinggi.

Penyakit darah tinggi ini terbahagi kepada dua iaitu darah tinggi primer dan juga darah tinggi sukender.

Darah tinggi primer - Biasa berlaku, dan hampir 95% kes darah tinggi, didalam didunia mempunyai darah tinggi jenis primer.

Darah tinggi sukender - biasanya disebabkan oleh penyakit lain yang menjejaskan organ seperti buah pinggang, saluran darah dan juga jantung.

Punca terbina plak di dinding arteri tadi, dan menyebabkan saluran darah menjadi sempit.  adalah disebabkan oleh banyak faktor, terutamanya pengambilan makanan yang tidak seimbang, kerap makan, makanan berlemak dan tinggi garam, berat badan belebihan, jarang bersenam dan tidak mengamalkan cara hidup yang sihat.

jom kita semak tanda-tanda awal peyakit darah tinggi ini, bolehlar kita berjaga-jaga sebelum terkena.

Simptom-Simptom awal penyakit darah tinggi

  • Kerap sakit kepala
  • Mudah marah dan kerap stress
  • Masalah pengihatan kabur dan kurang jelas
  • Cepat letih dan penat
  • Sakit dada dan sukar bernafas
  • kerap pitam dan pengsan
  • Degupan jantung luar biasa
  • Ada darah didalam air kencing
Dinasihatkan jika anda mengalami simptom-simptom diatas, segeralah berjumpa dengan doktor, untuk mendapatkan nasihat tentang masalah yang dihadapi dan yang utama untuk memastikan bacaan darah tinggi anda berada ditahap normal, dan tahap kesihatan anda berada ditahap terkawal.

jangan ambil tidak peduli jika anda disahkan penghidap sakit darah tinggi, ini kerana anda sedang berisiko tinggi menghadapi masalah buah pinggang yang kronik, mendapat serangan jantung (heart attack), masalah salarun darah (aneurysm), dan sangat berisiko diserang angin ahmar (stroke)


Testimoni Turunkan Darah Tinggi Dengan Shaklee
Hypertension punca pelbagai komplikasi kronik

Tanda-tanda awal darah tinggi

Penyakit darah tinggi biasanya dikesan dari kekerapan sakit kepala, kerap rasa berdengung dan berdesing ditelinga, kerap pitam dan mudah rasa tertekan (stress), tetapi ada juga yang tiada tanda-tanda tersebut. Di nasihatkan agar kita perlu juga berjumpa doktor untuk memastikan bacaan tekanan darah kita normal, bebas masalah gula dalam darah dan juga masalah kolestrol.

4 cara mengawal bacaan darah tinggi melambung naik.

  1. biasanya pasakit darah tinggi akan dibekalkan ubat dari pihak hospital, dan pil ini perlu diambil setiap hari dengan tujuan untuk mengawal bacaan darah tinggi supaya tidak naik terlampau tinggi. (yang membimbangkan ubat ini jika diamalkan untuk jangka masa yang lama, akan mendapat kesan buruk kepada tahap kesihatan organ lain seperti buah pinggang rosak)
  2. Ubah cara hidup kearah yang lebih sihat, mengambil pemakanan seimbang setiap hari, mengawal gula dan garam didalam menu harian, bersenam setiap hari, dan usahakan diri bebas dari merokok.
  3. Usaha untuk menurunkan berat badan ke bacaan BMI yang normal.
  4. Jauhi stress, dan usaha sebaiknya mengelak diri dari sebarang tekanan.

Adakah suplimen shaklee yang dapat membantu masalah darah tinggi?

Ya ada. Kajian yang disiarkan didalam jurnal gerontologi : tekanan darah.
Polyphenols sains biologi seperti resveratrol dalam VIVIX boleh membantu tekanan darah kebacaan yang normal, meningkatkan aktiviti enzim yang dipanggil oksida nitrik endothelial synthase yang kemudiannya menghasilkan nitril oksida-ejen yang meluaskan saluran darah dan kawalan tekanan darah.


Add caption

Bagaimana VIVIX membantu tekanan darah tinggi keparas normal?

VIVIX adalah ramuan yang dinamakan polygonum cuspidatum, atau nama lainnya knotweed Jepun. Tumbuhan ini terdapat di Amerika utara dan juga Eropah.

Knotweed Jepun ini adalah sumber Resveratrol yang juga terdapat didalam ekstrak kulit anggur muscadine dan biji anggurnya.

Polygonum Cuspidatum banyak digunakan produk anti penuaan seperti Resveratrol.

Para saintis telah melakukan banyak kajian dalam khasiat Resveratrol terhadap kesan kesihatan. Hasil kajian tersebut menunjukkan bahawa

  • RESVERATROL membantu dan melambatkan Proses penuaan, merendahkan kolestrol, mencantikkan bacaan tekanan darah, meningkatan prestasi tubuh (atlet) dan membantu mengurangkan berat badan.
  • VIVIX membantu merawat badan sehingga ke sel DNA. Ia membantu memperbaiki DNA kita untuk kembali sihat. Mendapan lemak yang terbina didalam saluran darah pesakit darah tinggi tadi juga akan dikeluarkan.
  • Apabila Plak/Mendapan yang ada dalam salur darah tadi telah keluar, saluran darah akan kembali lancar, dan tidak sempit. Dan jantung dapat mengepam darah kesuluruh badan secara normal dan tidak terbeban lagi, maka tekanan darah kita juga kembali normal.
Jadi kesimpulannya VIVIX sangat membantu merendahkan bacaan tekanan darah tinggi. Tapi perlu di ingat, Vivix bukan ubat untuk menyembuhkan, Vivix adalah alterntif dan iktihiar terbaik untuk kita usaha mendapatkan kesihatan kearah yang lebih baik. 
Foto Aynies Anies.

TESTIMONI VIVIX SHAKLEE 

Add caption

Foto Aynies Anies.
Add caption
Add caption

Bagaimana cara untuk mendapatkan VIVIX SHAKLEE?


Boleh terus hubunggi saya dengan segera, dan saya ada menyediakan perkhidmatan COD disekitar ulu tiram,johor, Jusco Tebrau city, Johor jaya, Pasir gudang dan kawasan yang berhampiran dengannya.

Untuk mereka yang jauh, tidak perlu risau, saya ada menyediakan pos keseluruh malaysia sabah sarawak dan juga brunai.
Your Healthy & Beauty Consultant
Anies (ID 1073979)

SMS / CALL / WHATSAPP 
017-7061908

Email

ayniesanies@gmail.com




Tiada ulasan:

Catat Ulasan