Rabu, 17 September 2014

RESEPI : Mendapatkan Anak Lelaki

RESEPI MENDAPATKAN ANAK LELAKI?


 waahhhh, mentang mentang  ada 3 hero, terus nak share resepi ekk..hahaha
sebenarnya, saje nak share kat kengkawan dengan ilmu yang diperolehi dari sumber goggle, pengalaman sendiri dan juga rakan rakan yang lebih berpengalaman.
sesungguhnya, rezeki anak, jodoh dan kematian itu rahsia allah.
Perlu selalu berdoa dan meminta minta, jika kita mahu anak lelaki, itu yang sebaiknya. Insha allah

perasan tak biasanya ibu ibu yang sedang mengandung @ sedang merancang menambah zuriat, pasti beria mencari maklumat @ petua untuk anak anak yang bakal lahir nanti. Topik utama biasanya jantina anak, yang dah ada ank perempuan sebok nak anak lelaki, yang ada anak lelaki sebok nak anak perempuan ...hihihi
 padahal memang x boleh ubah pon, itu semua ketentuan ilahi. 

Pengalaman kita, Dulu masa awal awal mengandung sebok sume bercerita pasal kelendar nie..katanya senang nak merancang kelahiran bayi, jika kita mahukan merancang jantina bayi. 
Akan tetapi, korang jangan lah percaya yea. Hakikatnya kelendar nie tak betol pon, hasil selidik selepas beranak 3, sepatutnyanya saya dah ada 2 anak lelaki dan 1 anak perempuan.  Ha..kan dah kata jangan percaya, dan sebaiknye kita sebagai seorang islam, tidak sewajarnya merujuk kelendar ini, bimbang jika kita terpesong dan seharusnya kita menyerahkan segalanya kepada takdir. Dan sentiasa bersyukur dengan ape yang allah kurniakan. 
Janji bayi yang dilahirkan sihat sempurna ye dakk? 




Sebaiknya jika inginkan zuriat lelaki, boleh juga amalkan ayat ayat alquran.
Dan doa dibawah ini, jadikkan amalan harian, tapi kan, doa nie sebaiknya dibaca oleh suami sambil mengusap usap perot isteri.
Dan dijadikkan sepanjang amalan mengandung sehingga kelahiran bayi nanti.
insha allah.


Selain tu, Ada juga yang mengatakan nak anak lelaki kena makan seafood banyak banyak..betol ke? sejauh mana kebenarannya? 

Bercerita mengenai pengalaman sendiri, sepanjang mengandung ketiga tiga anak lelaki saya, memang saya sangat gilerkan seafood semasa mengandung,  padahal time tak ngandung, x de lar minat sangat pon.
masa tu kan..padahal dah goggle info, nak anak perempuan kena "kurangkan seafood" tapi serius tak tahan..macam nakkk juga seafood tuee. .dan langsung tak de rasa muak walau makan hari hari!  Parahhhh
(Sebab tu masa mengandung aryan, dari awal memang dah rasa yang ketiga ini dapat anak lelaki jugak) ai redhoooo jer u..hihihi

Selain itu yang membuatkan saya yakin yang saya sedang mengandung anak lelaki, masa mengandung aryan, saya mempunyai selera yang sama sebijik, masa saya ngandungkan AriQ dan juga Aaron!
Selain seafood, sangat gilerkan steamboat dan juga bubur!
Tengah malam pon sanggup cari bubur tauuu, kalau terasa nak, jam tu jugak nakkkk. 
Melampau kan?
Teruk mood orang mengandung nie...ngengade pon yea...hahaha
Tapi selamat lah yang diidam makanan yang senang dicari, kalau tak, parah suami aii. Hihihi

TIPS PEMAKANAN  BAGI MENDAPATKAN ANAK LELAKI

  • Makan daging merah, makanan laut (seafood) kacang seperti kacang hijau, hazelnuts, almond, makanan ringan yang masin, digalakkan.
  • makan berasid seperti buah limau, nanas, mangga, dan juga cuka.
  • suami harus banyak minum minuman yang banyak soda. Suami juga digalakkan meminum kafein seperti kopi 1jam sebelum bersama isteri, ini kerana dapat merangsang Y lebih aktif.

selain dari tips diatas, korang boleh juga kirimkan doa kepada orang orang yang pergi membuat umrah, haji, kan doa dia sana lebih mustajab.  Insha allah termakbul doa yang dikirim. 

Boleh juga amalkan solat hajat dan surah maryam pada pukul 3 pagi, kerana doa doa yang kita titipkan diwaktu itu, lebih  mustajab. Insha allah.

tips dia atas bukanlar 100% mampu mendapatkan zuriat lelaki, akan tetapi boleh amalakan dan mencuba,  ini kerana allah sukekan hamba yang suka berusaha dan bersungguh sungguh.
semua  rezeki yang datang dengan izin allah swt. 

Selain dari itu, perlu diketahui, merujuk kepada pakar sakit puan, perkahwinan yang lebih 2 tahun, masih tidak mempunyai zuriat, kalian suami isteri hendak lar merujuk kepada pakar pakar sakit puan, bimbang ada masalah dalaman mengganggu,  menyebabkan kalian masih tidak mempunyai zuriat.

Jika ingin mencuba set kesuburan shaklee, boleh cuba amalkan suami dan isteri,
insha allah supplement dapat membantu bagi mereka yang kurang subur, dan juga isteri yang mempunyai masalah period yang tidak teratur,  senggugut yang melampau. Itu juga salah satu, menjadi punca sukar mendapat zuriat.

Dan seeloknye amalkan kehidupan yang sehat, banyakkan bersenam, berbasikal, selain amlkan tips tips di atas, insha allah allah izinkan rezeki anak untuk korang. Amin amin amin.

apa apa pon, jangan pernah putus asa, kena rajin berusaha, berdoa dan sering meminta minta pada allah, jangan merasa rendah diri dan juga merungut tanpa sebarang usaha.

jika anda inginkan set kesuburan shaklee atau mahu bertanyakan pengalaman mengandung 3anak lelaki, jangan segan segan hubunggi saya.

(^_^,)

Anies ~ 0177061908 ( whatsaap / wechat / call )
Email ~ ayniesanies@gmail.com
IG ~ Aynies Anies
FB ~ Aynies Anies


Tiada ulasan:

Catat Ulasan