Ahad, 28 September 2014

Hapus Masalah Keputihan Dengan Set Keputihan Shaklee

assalamualaikum dan salam sejahtera, harini saya nak cerita mengenai masalah keputihan,
ramai yang malu mengaku mempunyai masalah dalaman begini, akan tetapi, tahukah anda keputihan ini jika dibiarkan, dia akan mengakibat kan kesan buruk kepada dalaman kita.

Apa Itu Keputihan?

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj, dan mempunyai pelbagai sifatnya, dan berbeza
diantara setiap wanita itu.
keputihan biasanya bewarna jernih, atau kelabu keputihan, akan tetapi jika keputihan berubah ke warna kekuningan atau kehijauan, ini bermakna ada jangkitan kuman.

sama juga jika keputihan bersifat berlendir, berbau, atau berketul-ketul, dan mengalami kegatalan ditahap melampau, dan juga keradangan, ini bermaksud, mempunyai jangkitan, dan harus segera dirawat.

Punca Keputihan Terjadi?
  1. Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon. Perubahan mental, jangkita, ubatan, penyakit dalaman, atau wanita yang mempunyai kitaran haid yang dipegaruhi oleh hormon.
  2. Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid
  3. wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga bole menambahkan lagi keputihan yang dialaminya
  4. Keadaan stress mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan
  5. Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti kencing manis, tiroid juga mengakibatkan ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit
  6. Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial Vaginosis, Candida Vaginitis, Trichomonas Vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau Herpes
  7. Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertenti. Sebaiknya dapatkan nasihat doctor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan sebarang jangkitan
Selain itu, petua tradisional, seperti, rendam beberapa helai daun sireh didalam air panas, gunakan selalu untuk mencuci faraj dengan menggunakan air sireh yang suam tadi. insha allah membantu mengurangkan rasa gatal. akan tetapi jika keputihan ditahap mempunyai bau, dan berubah warna, atau ingin pantau sebelum keputihan menjadi teruk, Boleh mengambil makanan tambahan (supplement) untuk membantu masalah keputihan juga, yelar,,ada kebanyakkan orang yang segan mendapatkan khidmat rawatan dari doctor jika mempunyai masalah keputihan ini, tidak mengapa, mungkin pengambilan set keputuhan shaklee dapat membantu korang yang mengalami masalah keputihan ini.


Bagaimana Supplemeny Shaklee Ini Bertindak?

ALFAFA COMPLEX - mempunyai 2 saiz,(330Biji) Kecil (700biji) Besar
  • Mencuci hati, darah dan juga usus -  Alfafa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihakan hati, kolon, darah mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan Alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensetif (Resdung) , kurap, bau badan dan juga nasalah ulat air.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan