Selasa, 5 Ogos 2014

Bagaimana GLA complex membantu turun kan bacaan gula diabetis?




assalamualaikum

salam syawal untuk semua...masih dalam mood raya kan semua? bestkan lauk raya? masih terbayang bayang lauk raya PERTAMA..
ketupat, rendang, lodeh, ayam merah, hati berempah dan menu paling peberet, sambal goreng singapore ! pehhhhhh...sedap uiiii!
type pon bole lapoo tauu..hahaha

Eh, masa syawal pertama korang makan bapa kali? lupa? sebab bnyk kali sangat kan? hihihi...yela..g umah sedara makan..g umah makcik makan..g umah kawan, makan memanjang kan? adoiiii...toksah tnye bp kali, mmg sah bekali kali...dengan kuih muih yang manis..dengan air gas yang telampau manis tue....ishhh...takotnyee tetiba KENCING MANIS !

KENCING MANIS?

penyakit yang sangat ngeri bila difikirkan secara mendalam..yela, bole kene potong kaki oiii. memang lar tgk mcm, alaaa, x de ape lar..x kan lar bole kena..muda lagi kot..x pon yang jenis yg memang takde keturunan kencing manis...dengan konpidennye..rasa diri suci dari penyakit...anda silap yea..
penyakit yang datang bukan ketentuan keturunan, sebaliknye cara pemakanan kita yang kurang sihat penyebab puncanya penyakit kencing manis.

graf pesakit diabetes

10 GEJALAN KENCING MANIS.



CARA TERBAIK ELAK KENCING MANIS @ DIABETIS?

kurangkan makan makanan dan minuman yang manis.
  • banyakkan makan sayuran hijau dan juga buah buahan berserat
  • kerapkan senaman, seminggu 3kali sudah mencukupi
  • Ubah cara permakanan dan kehidupan yg lebih sihat

 BAGAIMANA SET DIABETIS SHAKLEE MEMBANTU PENGHIDAP DIABETIS?

GLA COMPLEX - menghalang komplikasi diabetis. Merendahkan gula dalam darah, meringankan kebas dan kesakitan disebabkan kandungan gula dalam darah yang tinggi

B COMPLEX - menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protien kepada tenaga, sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

ZINC - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, dan membantu luka diabetis kering dengan cepat.

Sebenarnye, keliling makcik kita telah mencuba set kencing manis, dan alhamdulillah,  sangat sangat berpuashati dengan hasilnye..ada yang bacaan 19 kini tinggal 6.8...seronok tgk orang sekeliling kita gembira. 

Jom belikan set nie untuk ibu bapa memasing, insha allah kesannye kita akan lihat walau baru set pertama.

sume yang berlaku dengan izin allah, kita sama sama usaha untuk kehidupan yg lebih baik dan elok..untuk memudahkan beribadat.
Insha allah

Untuk keterangan lanjut, bole hubunggi :-

Anies 0177061908 (wassup/call)
Sid johor bahru /kluang
Shaklee ready stock

(^_^,)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan