Isnin, 10 April 2017

BERPANTANG DENGAN VIVIX, LUKA CEPAT KERING DAN BERCANTUM, RASA SAKIT CEASER TIADA.

Pengalaman besalin setiap orang sudah tentular tidak sama, sedangkan seorang ibu yang sudah berpengalaman besalin beberapa kali juga punyai pengalaman yang berbeza setiap anak,

ape-ape pon pengalaman indah selepas bertarung nyawa melawan kesakitan untuk melahirkan bayi, apabila raut wajah kecil bayi tersebut dapat diditatap, hilang segala kesakitan yang dirasainya tadi.
muncul pula perasaan tersentuh hati, bila anak yang kita selalu belai hanya dikulit perot, sudah berada di dalam dakapan, sebak teruja, gembira dan rasa bersyukur kehadrat ilahi atas zuriat yang dikurniakan.

Image result for IBU BERTUDUNG BERPANTANG
Add caption
Ibu, selepas sakit bersalin ditempuh, perlu pula lalui tempoh berpantang 44hari dengan sempurna, perlu jaga makan minum, tidak boleh lewat makan bimbang perot masuk angin, perlu melayan sakit rengat bila anak menyusu, bangun setiap 1 jam untuk menyusukan anak, terpaksa berjalan kepit dek bimbang jahitan bawah terbuka, perlu ambil masa untuk bangun kerana tegang kawasan perot akibat dibelah untuk mengeluarkan bayi ( besalin secara pembedahan), yang paling tak best, ada sesetengah ibu berpantang perlu bertapa didalam tandas dek kerana sembelit melampau, dan yang lebih teruk lagi, bila ibu berpantang mengalami buasir yang kronik sehingga luka berdarah dan bengkak sehingga sukar untuk duduk.

besar sungguh pengorbanan seorang ibu kan? sebab itulah syurga dibawah telapak kaki ibu. :')

tahukah anda, Ibu berpantang sangat berisiko tinggi untuk mengalami tekanan perasaan, sebab tu kena betol-betol bersedia untuk lalui tempoh berpantang dari segi mental dan fizikal, bimbang tekanan dan rasa penat menjaga bayi, akan menyebabkan darah meroyan naik ke kepala dan boleh mengakibatkan gila.

selepas besalin , perkara yang paling merisaukan ialah jahitan, tak kiralar besalin normal atau pembedahan, ibu hanya mahu luka cepat kering, pulih dan bercantum elok semula.

ramai ibu moden kini sedikan vivix untuk menjalani temph berpantang, bukan sahaja luka pembedahan tiada rasa sakit dan ngilu, jahitan bawah seawal 3hari tiada rasa sakit, dah luka kering bercantum elok.

BAGAIMANA VIVIX BERTINDAK?


Untuk pengetahuan semua, vivix adalah tinggi antioksidan, mengandungi resveratrol yang mampu memperbahrui sel sehingga ke DNA. Dan bila sel kita sihat, sistem badan dapat berfungsi dengan baik. Maka proses penyembuhan luka itu berlaku dengan lebih cepat.

Selain itu, vivix akan membantu biogenesis mitokondria atau pusat jana kuasa. Dalam bahasa mudah faham, tenaga kita dihasilkan oleh biogenesis mitokondria, bila semakin banyak mitokondria terhasil, semakin banyak tenaga dapat dihasilkan. Maka ibu berpantang yang amalkan vivix tadi akan rasa cergas bertenaga, tidak lesu dan pucat, dan yang paling best, membantu medapatkan berat badan semasa sebelum hamil dengan lebih cepat.

jom kita lihat testimoni mereka yang sudah berpengalaman berpantang dengan vivix. Dan kalau anda sedang mencari set berpantang, pastikan vivix menjadi pilihan utama korang tau, rugi siapa tidak mencuba.)

Foto Supermom Shaklee Story.
testimoni 1 - berpantang dengan vivix
"Saya ambil Vivix sebagai alternatif untuk mengelakkan dari pengambilan lain-lain vitamin sebab saya ni jenis payah nak konsisten kalau nak kena telan banyak-banyak terutamanya bila nak kena telan kapsul atau pun tablet..Amazing experience bila saya ambil Vivix semasa dalam tempoh berpantangkan baby ketiga saya Qaisarah..Saya tak ambil apa-apa ubat untuk sembuhkan luka dari klinik ataupun ubat kecutkan rahim dari mana2 klinik swasta..Alhamdulilah luka bersalin sembuh dalam masa kurang 14 hari.. Anak-anak saya dari sulung sampai la si baby ni semua kena kuning.. Saya hanya upkan dose pengambilan Vivix dari 1 sudu ke 2 sudu daily.. Alhamdulilah bacaan kuning baby back to normal dalam masa 1 mggu.. Syukur sangat-sangat sebab tak payah ulang alik ke hospital... Fobia dgn kakak dan abg dia memang kena refer to hospital sebab bacaan kuning memang tinggi..Yang paling terasa seronok sgt bila dalam pantang kawan-kawan yang datang ziarah mesti tgur kulit saya.. Berbeza sangat-sangat.. Dulu kulit saya kusam.. Tapi sekarang memang agak cerah dan kesan parut-parut lama dah makin hilang...Masuk kerja selepas pantang ramai yang tanya saya makan apa sebab kulit muka nampak berseri dan cerah...Suami sendri pun perasan..saya ingt dia saja-saja.. Tapi bila dah kawan-kawan sendri pun cakap benda yang sama..so saya pun perasan mmg kulit saya dh tak kusam mcm dulu lagi..."


Foto Aynies Anies.
(Testimoni 2 - berpantang dengan vivix)

"Bersalinkan Maryam secara normal dan vacum. 2 hari sakit tak dapat tidur, seminggu di hospital, 2 kali induce. Sehari balik dari hospital, maryam demam panas dan kuning naik tinggi. Jadi kena masuk nicu. 5 hari dia di NICU, Ainul ulang alik 2-3 kali ke DEMC setiap hari untuk hantar susu.Jahit kat bawah yang " banyak" belum sembuh.. asyik bergerak ke sana sini sampai 1 tahap ainul nak berjalan pun sakit giler. nak duduk lagi la. sampai dalam kereta menangis dekat husband sebab tak boleh nak duduk pun. nak duduk pun takut. huhu.Ya ALLAH sakitnya. Nak duduk sakit..Nak berjalan lagi la sakit..Sampai nak duduk menanges.. huhuhuLast pilihan Ainul makan VIVIX. dulu rasa vivix ni MAHAL la. Tapi bila dah SAKIT , MAHAL dah tak nampak dah. Yang PENTING sakit hilang.3 Hari konsistent makan setiap hari....ALHAMDULILLAH.. lega sangat. Dah takde pedih, sakit nak duduk, berjalan. Siap boleh pakai seluar.BONUS lagi bila makan vivix semasa berpantang ni:  
1. SUSU MERIAH. memang dalam pantang susu memang banyak. tapi kali ni ' lain sangat ' .. sampai demam pulak bengkak susu. Alhamdulillah dapat bayak buat stok ebm untuk anak.  
2. Darah kotor berketul ketul keluar. cerita dekat akak mengurut. dia cakap bagus darah tu keluar. darah tu kalau tak keluar bahaya. bahaya kalau darah nifas ni tak keluar betul betul. keluar habis. pernah baca darah nifas yang tak bersih boleh jadi kanser. 
3. Badan rasa segar, sedap la orang cakap. takde la lemau semacam. badan bertenaga. boleh uruskan anak anak walaupun pantang sendiri. muka pun tak pucat sebab peredaran darah berjalan lancar 
Kalau rasa set berpantang banyak bebenor nak kena telan, ambil je vivix ni je rasanya dah cukup. ALL in 1. Memang berbaloi makan vivix masa pantang. Sangat puas hati. Next berpantang pun akan pastikan vivix ada pada hari pertama bersalin nanti. baru la luka cepat sembuhkan."
Foto Aynies Anies.
Testimoni 3 - ibu berpantang dengan VIVIX shaklee
"Selepas 3hari ambil vivix, rasa sakit luka dibahagian ceaser besalin makin kurang. Dah boleh mengiring selesa menyusukan anak, jalan pon dah makin laju" kalau dulu bahagian luka memang tak boleh jalan sangat, sebab sakit!sekarang dah 30hari, rasa cergas, dan tak sakit langsung, bahagian luka jahitan sampai terlupa diri besalin ceaser "

Bagaimana cara untuk mendapatkan VIVIX SHAKLEE?


Boleh terus hubunggi saya dengan segera, dan saya ada menyediakan perkhidmatan COD disekitar ulu tiram,johor, Jusco Tebrau city, Johor jaya, Pasir gudang dan kawasan yang berhampiran dengannya.

Untuk mereka yang jauh, tidak perlu risau, saya ada menyediakan pos keseluruh malaysia sabah sarawak singapura dan juga brunai.

Your Healthy & Beauty Consultant
Anies (ID 1073979)

SMS / CALL / WHATSAPP 
017-7061908

Email

ayniesanies@gmail.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan