Jumaat, 15 Januari 2016

4 RAMUAN HEBAT DALAM VIVIX SHAKLEE

Ramai yang tertanya-tanya mengapa orang Perancis kebanyakkanya tidak gemuk walaupun mereka kerap makan daging berlemak tinggi dan yang peratus penghidap sakit jantung di Perancis juga sangat rendah, berbanding rakyat malaysia, mempunyai peratus yang tinggi terhadap masalah kesihatan seperti jantung, diabetis, darah tinggi dan juga kerosakkan buah pinggang.


(SESUDU TEH VIVIX TERNYATA LEBIH HEBAT DARI 100 GELAS ARAK MERAH)
Rupanya dikalangan rakyat Perancis, mereka mengamalkan minum banyak Wine Red (Arak Merah).
Dan setelah membuat kajian bertahun-tahun, saintis menemui resveratrol didalam Arak Merah! Setelah itu, para saintis shaklee mengkaji tumbuh-tumbuhan yang terdapat resveratrol dan terjadiknya VIVIX yang diakui halal, selamat dan berkesan!

adakah shaklee halal ?
(SIJIL HALAL SHAKLEE YANG DIIKTIRAF OLEH JAKIM)
Bersambung kisah vivix sebelum ini tentang keistimewaan dan kajian-kajian tentang vivix, harini nak story pasal 4 jenis tumbuhan yang ada didalam vivix shaklee. Kita dah tahu kehebatan vivix, pasti ramuanya juga sangat hebat dan sukar ditemui.

MUSCADINE GRAPE (ANGGUR MUSCADINE)

(Anggur Muscadine)
Anggur Muscadine merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan ia telah menjalani bertahun oleh saintis shaklee untuk memastikan ia nya benar-benar berkualiti tinggi.

Saiz anggur muscadine ini juga berbeza dengan anggur yang biasa kita lihat. Ia sebesar sebiji bola golf dan ia sangat kaya dengan sumber resveratrol dan mempunyai kuasa anti-oksidan 40x lebih tinggi.

Asid galilic, cetechin dan epicatechin adalah phenolik yang banyak terdapat pada biji anggur muscadine, manakala asid ellagic, nyricetin, quertin, kaempferol dan trans-resveratrol adalah phenolik yang terdapat banyak pada kulit anggur muscadine.

PURPLE CARROT

(Purple Carrot)
Purple carrot merupakan tumbuhan yang tu,buh liar di Afghanistan sejak 5000 tahun dulu. Ia adalah sumber vitamin A terbaik, kerana ia mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan juga sesquiterpens.

Anthocyanins iaitu sejenis anti-oksidan,anti radang, anti mikrobial dan juga anti-karsinogen, didalam purple carrot yang memberi warna ungu-kuning dan ungu-oren. Kandungan anthocyanins didalam carrot ungu-kuning adalah pada kadar tertinggi berbanding carrot ungu-oren.

Ia juga  turut menunjukka kesan positif kepada saluran darah, platet dan lipoprotien yang berkebolehan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Asid klorogenik ini dipercayai membantu mengurangkan masalah diabetis, 

ELDERBERRY (Sambucus Nigra)

(Elderberry)
Eldeberrry berada diEropah dan Amerika Utara, dia sejenis tumbuhan yang hanya tumbuh liar dikawasan lembap. Ia mengandungi sunber anyhocyanins yang tiga kali ganda hebat berbandinh karotenoid.

Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza,

Elderberry juga memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria
Selain kandungan Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat dan kebaikan.

Extrak yang terdapat dalam Elderberry berperanan dalam menguatkan sistem imun untun melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batul, sesak nafas dan juga diabetis. Ia juga berupaya merendahkan tahap kolestrol dan menghalang oksidasi kolestrol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.

Elderberry juga berfungsi sebagai antibiotik semulajadi kerana ia memberi pelindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk stroke dan serangan jantung termasuk stroke, serangan jantung, mengurangkan stress dan penghadaman.

POLTGANUM CUSPIDATUM

(Polyganum Cuspidatum)
Polyganum Cuspidatum juga dikenali sebagai knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ia merupakan sumber komersial resvertrol yang terdapat didalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan resveratrol ini.
Ujian makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, tekanan darah tinggi, membantu menurunkan berat badan dan juga membantu meningkatkan prestasi atlet sukan. Sebagai anti radang, Anti kanser dan juga anti penuaan.

4 ramuan hebat ini terdapat dalam sebotol vivix, 
Mahu nikmati dan alami sendiri tentang kehebatan vivix, boleh hubunggi saya untuk dapatkan vivix dengan harga promosi sepanjang january 2016.

Pengedar shaklee johor bahru , ulu tiram , kluang

Pakar Shaklee Anda Anies 017-7061908
FB Aynies anies
IG Aynies

Tiada ulasan:

Catat Ulasan