Selasa, 8 Julai 2014

ESP sedap lazat & penuh berkhasiat!! betol ke?

assalamualaikum,

malam nie saya nak cerita serba sedikit tentang ESP, kenapa saya sukeeeeeeee sangat dekat dia sampai tahap sehari tanpa dia tidak BERMAKNA! hihihi

kenapa esp? sebab esp shaklee, NON-GMO??? Tentu anda pun tertanya-tanya macam saya jugak kan. Selama ni saya pengguna tegar ESP Shaklee dan selalu terpandang label bertulis Non-GMO Soy Protein pada canister ESP ni tapi tak tahu pun apa maksudnya. Ok, hari ini saya nak share dengan anda apa maksud GMO dan Non-GMO. Apa yang saya faham, saya coretkan di sini sebagai pengetahuan. Harap anda semua faham apa yang saya faham hihihi.



APA ITU ESP?


Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi. Didatangkan dalam canister dan berbentuk serbuk. Tiada trial pack. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.

APA ITU SOYA NON GMO?


Apa itu Non- GMO Protein?
Non GMO = Non Genetically Modified.
Umumnya, kacang soya yang bersifat GMO ini lebih murah kos penghasilannya. Kebanyakkan syarikat mementingkan KOS, justeru mereka akan menggunakan kacang soya jenis ini (GMO).
Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan, yang berdasarkan kajian bahawa toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan ke dalam sel tumbuhan.
Produk Hasil GMO boleh menyebabkan

• alergis
• Toxic
• karsinogen / potensi kanser
• Anti-gizi
Mungkin juga mencipta penyakit-penyakit baru yang belum pernah kita lihat sebelumnya, selain dapat memacu peningkatan beberapa penyakit yang sudah kita miliki, seperti kanser.
Haiwan yang mengambil makanan GMO mengalami pendarahan perut, berpotensi bertumbuhnya sel pra-kanser, kerosakan organ dan sistem kekebalan tubuh, keradangan ginjal, masalah dengan darah, sel hati, dan kematian yang tidak dapat dijelaskan.

APA ITU FUNGSI NON GMO?


Non-GMO adalah sebaliknya daripada GMO Ia merupakan organisma yang tidak diubahsuai secara genetik. Bermaksud, ia membesar secara semulajadi tanpa ada pengubahsuaian gen.

APA PERBEZAAN SOYA DIPASARAN?


Tahukah anda, sesetengah soya diproses dengan menggunakan alkohol. Cara ini menghilangkan isoflavine yang bermanfaat dan mencemarkan soya itu sendiri dengan alkohol. sebeb itulah soya menjadi tidak elok untuk kesihatan.
Perbezaan Shaklee:
Soya Shaklee dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavine genestin dan daidzin yang kritikal untuk membekalkan kepada kita keseluruhan manfaat soya. soya bukannya tidak elok tp cara pemprosesan itu yang membuatkan soya menjadi tidak elok.

SIAPA YANG BOLEH ESP?

Sesuai untuk semua lapisan:
1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.
2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!
3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!
DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insha-Allah!


Antara manfaat ESP untuk golongan ibu adalah:
  • ‘Milk booster’ bagi ibu yang menyusukan anak
  • ‘ENnergy booster’ bagi ibu hamil, menyusukan anak serta mereka yang ingin menurunkan berat badan
  • Menganjalkan badan menggeleber ibu lepas bersalin
  • Mengembalikan kepejalan otot; membentuk bentuk badan yang cantik
  • Membantu ibu yang ingin re-laktasi
  • Memperbaiki kesan ‘stretch mark’ & luka cesear selepas bersalin
  • Menjadikan kulit anjal, gebu & licin
  • Mengekalkan rasa kenyang berpanjangan bagi yg ingin menurunkan berat badan
  • Memelihara kestabilan hormon wanita
  • Menegang & menganjalkan payudara
  • Mengekalkan awet muda
ESP juga boleh digabungkan dengan pelbagai vitamin Shaklee yang lain bagi memberikan kesan yang lebih optimum seperti berikut:

SIAPA YANG TIDAK BOLEH MINUM ESP?

Individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein tidak digalakkan.


sesiapa yang mahukan ESP dengan cara makan dan resepi resepi esp yang lazat dan mabeles,
bole hubunggi saya

anies 0177061908 (wassup/call)
email ayniesanies@gmail.com

thebestSID  (^_^,)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan