Selasa, 8 Julai 2014

Bahayakah Kolesterol?

APA ITU KOLESTEROL?

Kolesterol ialah sejenis jisim berlemak (lipid) yang lembut berlekit seperti lilin dan dijumpai di dalam aliran darah dan dalam semua sel badan. Kolesterol merupakan bahagian penting dalam badan yang sihat kerana ia digunakan untuk mengeluarkan membran sel dan sesetengah hormon, serta membantu melicinkan fungsi badan lain yang memerlukannya.
Namun, terlampau banyak kolesterol dalam darah akan mengundang risiko besar untuk diserang penyakit jantung koronari (seterusnya akan membawa kepada serangan jantung) dan angin ahmar. (STROK)


DARI MANA DIA DATANG? APA PUNCANYA?

Punca kolestrol  adalah dari makanan seperti KEJU, KUNING TELOR, DAGING, AYAM dan juga UDANG. perlu diketahui juga, kebanyakkan makanan yang  mengandungi  LEMAK HAIWAN mempunyai KOLESTROL.
LEMAK TEPU dan LEMAK TRANS, merupakan punca utama peningkatan jumlah kolestrol didalam badan, berbanding pengambilan makanan berasaskan TUMBUH TUMBUHAN adalah lebih RENDAH.

APA AKIBAT JIKA KOLESTROL TINGGI?

Jumlah kolestrol tinggi dalam badan bole menyebabkan masalah kesihatan yang serius terhadap sistem KARDIOVASKULAR badan.
Darah didalam badan akan membawa kolestrol yang terdapat didalam badan ke pelbagai ORGAN dan KELENJAR yang memerlukannya.
Ia di bawa oleh sejenis pembawa yang dikenali sebagai LIPOPROTIEN. Apabila terlalu banyak kolestrol yang melalui saluran darah, kolestrol akan mula terbentuk di dinding ARTERI iaitu pada dinding saluran darah. Kolestrol yang terbentuk ini dipanggil PLAK seterusnya memberi kesan kepada sistem KARDIOVASKULAR BADAN.
Apabila plak terbentuk pada ARTERI, ia akan menghalang pengaliran darah, ini kerana saluran darah akan menjadi sempit.  Apabila situasi ini berlaku, hampir dengan organ penting didalam badan terutamanya JANTUNG, ia akan menyebabkan masalah serius, malah bole menyebabkan kematian. Apabila saluran darah menjadi sempit ia juga bole menyebabkan SERANGAN JANTUNG berlaku.


CARA MENGATASI MASALAH KOLESTROL TINGGI?

Ubah cara pemakanan untuk turunkan paras kolesterol. Mengurangkan pengambilan kalori atau tenaga harian sebanyak 7% dari makanan berasaskan lemak haiwan dan mengurangkan kadar pengambilan sebanyak 200mg setiap hari, ia juga dapat membantu menurunkan berat badan.
Dicadangkan juga untuk mereka yg mahu menurunkan kolestrol hendaklar melakukan senaman 30-45minit,sebanyak 3kali seminggu, untuk kehidupan yang lebih aktif dan sihat. Selain dari makanan seimbang, kita sebaiknye mengambil supplement untuk mencegah dan merawat MASALAH KOLESTROL yang sangat membimbangkan.


BAGAIMANA GARLIC + OMEGA GUARD + PHYTOCOL ST MEMBANTU?

GARLIC

Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan menurunkan paras kolestrolmenggalakkan kesihatan kardiovaskular,membantu mengekalkan tahap kesihatan, mikroorganisma berfaedahMengabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan sifat antioksidan spermin dan rosmery

OMEGA GUARD

mengandungi EPA dan DHA yang sangat membantu menurunkan kadar kolestrol JAHAT LDL.

PHYTOCOL-ST

diperbuat daripada campuran bahan yang mengandungi fisoterol yang boleh didapati secara semulajadi didalam tumbuhan, buah buahan, sayuran dan bijan. Kandungan fisoterol yang mencukupi seperti yang disarankan oleh institut kesihatan kebangsaan (NIH).

Halal dan tidak mengandungi perasa, pewarna pemanis atau bahan pengawet

BAGAIMANA FISOTEROL DALAM PHYTOCOL ST SHAKLEEE BERFUNGSI?


fisoterol secara strukturnya adalah sama dengan kolestrol untuk penyerapan didalam usus justeru meninggalkan kolestrol.  Ini bermaksud lebih banyak fisoterol yang dimiliki oleh tubuh, lebih kurang kolestrol yang diserap didalam badan!
Anda juga berpeluang menurunkan paras kolestrol LDL anda, dengan pengambilan fisoterol.



3 supplement untuk kawal/ jauhi /nyahkan kolestrol dalam badan, jom dapatkan 1set untuk orang tersayang.

Boleh hubunggi saya ditalian dibawah untuk dapatkan set kolestrol shaklee

anies 0177061908
email ayniesanies@gmail.com



ThebestSID (^_^,)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan