Sabtu, 12 Julai 2014

vitamin lengkap anak kesayangan.



assalamualaikum

alhamdullilah, masih mampu menaip walau henpon tak bole nak idup, nak x nak terpakse jugak lar kugagahi membuka lappy kesayangan untuk menyiapkan #task13bGMF.
sepatutnye semalam dah ciap...tapi ketinggalan dek kerana masalah teknikal yang x dpt dielakkan,
mintak ampunnnnn lar yea mami mia ku sayang. hihihi

ok arini nak cerita pasal set kanak kanak yang anak anak amalkan, sebenarnye sebelum nie dorang tiada ambil sebarang vitamin tambahan, permulaannye ketika aryan diserang gejala asthma. pantang demam ckit, selsema, batuk ke..mesti nak kena pergi klinik pertama untuk sedut gas (nebulizer) cairkan kahak. selagi tak pegi, selagi tu lar seksa tengok dia bernafas, kesian memang kesian, dah pegi klinik lagi kesian, bila tengok dia meraung raung dipaksa sedut gas tue.



sebab kerap sangat kena, dan docter pon cakap sedut gas tu kalo kerap, x berapa bagus sebenarnye,
dapat surat rawatan untuk kehospital, dan dengan laju laju nye segerakkan bawak aryan ke pakar kanak kanak johor jaya. docter sahkan dia lelah dan tanda astmha, dan berisiko untuk kekal kalo terlalu kerap terjadi..docter beri suntikkan kuat kan paru paru, dan perlu ambil gas setiap 6jam skali disitu.

dan selepas kejadiaan itu, banyak jugak siasat pasal asthma nie, dan akhirnye terjumpa omega guard shaklee. masa tu x pernah tau pon yg omega guard nie ada kaitan dengan paru paru, setahuye bagus untuk otak sahaja. selepas join shaklee baru larr tau macam macam set shaklee ada.
sangat bebaloi bila masa tu memang sangat perlukan, dan masa tu jugak baru je join ahli shaklee yg rm65 seumur hidup tu untuk beli esp+alfafa untuk set penyususan. (sebelum nie dah beli banyak kali, tapi tak masuk ahli..hihihi)

lepas join shaklee, memang nampak lar, bukan set penyusuan jer perlu, banyak set yang di perlukan untuk orang orang tersayang disekeliling ku.
alhamdullilah, memang sangat bersyukur.

ok, dah alang cerita pasal set kanak kanak, meh nak terangkan ape yg ada dalam omega guard mealshake dan juga chew vita c tue pulak yea, supaya korang mudah faham, dan lebih jelas.

OMEGA GUARD





  • Omega guard menawarkan minyak ikan terbaik di dunia, diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara jepun. 
  • Minyak ikan paling tulen di dunia mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan byk lagi. 
  • Membantu tumbesaran & perkembangan otak dan membantu perkembangan memori. DHA adalah nutrient utama untuk otak, sistem saraf dan retina. 
  • Meningkatkan sistem imun (untuk yg kerap demam, selsema, batuk)
  • Menyihatkan paru paru, sangat sesuai bagi penghidap asthma (kecil hingga dewasa)


    MEALSHAKE



    • Mealshake mengandungi kesemua vitamin dan mineral serta protein, termasuk vitamin B dan zinc lengkap. 
    • Rasa vanilla yang sedap & lazat
    • Diperbuat daripada bahan semulajadi, buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya dan lain2. 
    • Nutrisi lengkap - vitamin, mineral dan zat perlu, sesuai untuk semua golongan- bayi, pelajar, kanak2 membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayur, org sakit, org yg sibuk bekerja.
    • Menambah selera makan anak anak. 

    CHEW VITAMIN C





    • menguatkan sistem imunisasi - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik. membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun.
    • mencantikkan kulit - membantu kulit lebih cerah, melambatkan penuaan & menyekat pembentukan pigmentasi yang menjadi punca utama jeragat
    • membaiki simptom pendarahan - kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering & ruam
    • memerangi kanser - merupakan satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatjan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk menentang sel-sel kanser
    • memperbaiki insomnia - memperbaiki insomnia, stres, masalah berkaitan mental seperti keresahan.




    set kanak kanak di atas, semuanye selamat untuk yang berumur 1tahun keatas.

    untuk keterangan lanjut bole terus call @ wassup @ comment disini.

    anies 0177061908 
    ayniesanies@gmail.com
    aynieshappymom@blogsopt.com


    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan