Khamis, 3 April 2014

AKIBAT BENCI UBAT!!

Assalamualaikum

Salam jumaat untuk semua.

Beberapa hari lepas,macam TAK PERCAYA abah bole luahkan ayat sedemikian!
(Korang mungkin rasa biasa je kot,aku sebagai seorang anak,TERUJA yang amat korang tawtak)
""caaa,belikan abah ubat yang ko bagi ritu,abah makan ubat ko,lame dah kaki abah tak sakit,badan abah pon x lemah""

Untuk pengetahuan korang,abah aku penghidap tegar penyakit berangkai

KENCING MANIS+DARAH TINGGI+JANTUNG
Tapikan kalo korang nak taw,abah aku nie masalah dia, mmg x hingin langsung makan ubat,ape ape ubat ponn UBAT HOSPITAL lagi lar dia x hinginn...adoyaiiii..macam mane lar nak pantau kesihatan dia kan?? JAGA MAKAN PANTANG?? memang takkk a...puas dah mak aku sukat gula, x cukup sesenduk,dia tambah 2 senduk seteko.
Kitaorg??
Mampu tengok jelakan..nak marah,jadik anak derhaka lak aku kang! Hahaha
Kisah bermula, 2 bulan lepas,kaki abah asek sakit jer, KREM mmg tahap x bole bawak kete, biasa dia sakit kaki (sebab kencing manis,tulang dia xde pelincir,kaki dia pon mcm dah kecut) kebiasaannya dia akan pegi amek insulin, seminggu tu 3 4 kali larr, (padahal abh mmg dah tahap,injet sendiri kat umah,tapi dia ckp,mcm dah x berkesan,dia lagi sukee g hospital kluang tue  HOSPITAL BARU katakan!!
ubat dia mmg power BEB! sampai tahap lepas injet,abah aku trs ilang INGATAN SEMENTARA! Lps injet,dia akan lupa segalanye,sampai aku pon dia x kenal! GILER HEBAT ubat tu,sampai aku pon seriau nak bagi abah pegi hospital lagi. dushhh
Selepas beberapa kali amek injection yg melampau KUASA BETO nye tue, abah pon jumpa docter, dan memberitahu yang dia sememangnye selama nie x penahhh pon makan ubat.
Dan sampai ke tahap sekarang nie pon..dia tetap tak nak makan ubat yg docte bagi kepok kepok tiap kali pulang dari hospital..ayoooyoo..docter tu pon pening! Hahaha
Tapi tetiba docte tu bagi taw abah,
""kalo pakcik x nak amek sebarang ubat,pakcik KENE MAKAN SUPPLEMENT untuk bagi PELINCIR kat kaki pakcik yg tulangnye sangat sangat HAUS dek kencing manis yg tahap puluh puluh bacaannye,sehingga menyebabkan kaki abah kerap KREM""
Selepas kejadian docter memberi PESANAN PENAJA,mak aku cal aku,bagi taw aku mane nak dapat benda supplement bagai tue,aku igt lagi masa tueeee
""Ca,docter swoh abah makan sapliment,ko carikan lar,mak pon x taw benda ape tue, docter tu cakap makanan tambahan tuk kaki abah""
Aku masa tu,nak tegelak pon ada,HAHAHA.
makk oh makkk,yang anak mak dok promote SHAKLEE tu supplement lar makkk!
Ha...yekee?? Alaa..mane mak taw!

 (Mak aku mmg x mek port a pebenda nie sume,yang dia expert jual jamu buatan air tangan resepi nenek moyang aku tu jela,BIDAN katakan,layan pulak dia supplement2 nikan! Eh lagi 1,mak aku bukan terer buat JAMU perapat je taw! Tapel perot,param,pilis mandian daun2 bagai tu,sume mak reti!! Power beb mak aku! Hahaha)
ehh..tapi tu 2 bulan lepas,sekarang mak aku menjual SET BERPANTANG SHAKLEE okeyyy, lariss taw,kalah sales aku! Hahaha tapi yang tradisional pon masih ada..jangan riso yea...hihihi
Tapi bukan senang nak yakinkan mak aku yang shaklee nie hasilnye memuaskan!!
X PERR YANG NI AKU CITER NEXT ENTRY OKEYYYY,MACAM MANE MAK AKU YAKIN DENGAN SHAKLEE NIE!

Senang pulak kan dia nak caya.
okeyyy,sambung balek pasal abah aku tadi,sebenarnye aku nak belikan VIVIX terus untuk abah aku,korang tau lar kan VIVIX tu power camne! Itu pon kalo ALLAH IZINKAN lar kann...xperr..kita usaha untuk beri yang terbaik.
Ape salahnye kan? Sebab aku sayang ABAH!
akan tetapiii..mak aku x kasi pulak beli VIVIX tu,katanye Mahal,nanti abah tak nak makan,MEMBAZIR JERRR. dia sebolehnye nak aku beli yang docter sarankan untuk abah aku yg ada mslh sendi dan krem jelar iaitu AJHT (ADVANCE JOINT HEALTH TABLET) arge dia rm124.00 itu harga jual lar..HARGA AHLI puluh puluh jer (nak taw berapa,kene msk ahli lar yea,rm65 jer seumur hidup,INSHA ALLAH bebaloi baloi) macam mane? 0177061908 wassup no ni,nnti aku kasi jelas kat korang penerangan sampai tahap,koranag rasa, RUGINYEE TAK MASUK AHLI 2TAHUN LEPAS!
Selepas aku belikan abah AJHT seminggu,tak nampak perubahan pon botol tue,macam tu jugaklar ISI KANDUNGANNYE! tapi x pelar..dah paham sgt dah abah aku,kalo aku pakse makan pon buat penat jerr..ape yang aku buat?? Selalu call dia...tiap kali aku cal dia aku mesti pesan
""abah kene makan vitamin ajht tu sebiji sebelum tido taw abah,ala sebiji je abah,bukan rasa ape pon""
Apa dia jawab? Yelarrr abah tauu.
Ape yang aku perasan,lepas aku bagi abah AJHT abah dah x de g hospital,mak pon cakap..abh da lame x mintak urut kaki (kalo tak tiap malam 3 4kali mak aku kene bgn urut kaki,sbb kaki abah akan bisa melampau,bila makin malam,makin sejuk! Tapi xperr..mak aku ok jer,dapat pahala beb urut suami!)
Dan benda nie berlaku lebih kurang sebulan lebih,beberapa hari lepas abah datang umah,saje nak tengok cucu cucu kesayangan dia. Sebelum balek dia pesan
""Ca,belikan abah sebotol ubat yang ko bagi tue,kaki abah dah x sakit kaki da sejak makan ubat ko,badan pon da tak lemah""
Abah aku yang memang jenis tak hinggin langsung makan ubat ,mintak aku belikan VITAMIN AJHT tueeeee! Kalo korang jadik aku??
Aku sebak gak a masa tuuu..sbb aku x rasa pon abah nak makan ape yang aku belikan.. gembira beb!! Yeayyyyy! Suke gilerrr aku! Hahaha

Ok itu jelar kisahnyeee.
Kesimpulan yang aku bole olah dari cerita nie,kita sebagai anak,kene beri yang terbaik untuk kesihatan mak abah kita, kalo dorang ngadu,jangan amek x kesahh,walau dorang lebih berpengalaman, dan kadang kadang tamo tuka pemikiraan dia,korang perlu fikir positif (jangan belum beli,dah membebel,ala kalo beli pon bukan nak makan,membazir jela,itu lar ini lar! Belum ape2 dah negetif,mmg payah a aku nak nolong)
Kalo niat korang elok,insha allah niat suci murni korang tue mereka pandang dan allah permudahkan.
INSHA ALLAH
pecinta supplement!
Sape baca tolong komennn hea tinggalkan link korang skali yea,  bole ai follow lelaju!! Hihihi
Untuk sebarang pertanyaan tentang supplement bole wassup terus kita okeyyy
ANIES 0177061908

Tiada ulasan:

Catat Ulasan