Selasa, 16 September 2014

Aku Yang Dulu, Bukan lah yang Sekarang!

siapa saya?
amboiii....dah bebulan buat blog, baru arini nak sebok bagai nak kenalkan diri ekkkk.
hahaha.
memang tak terpikir nak kenalkan diri sebelum nie tau, time kasih bebanyak kat puan ainul,
sudi bagi homework kat ai dengan tajuk sedemikian. hihihi

siapakah aynies anies?

hakikatnya, itu buka nama sebenar aku pon, tapi sebab dah betahun pakai, ehhh, tetiba macam ramai 
pulak yang panggil aku aynies dan terasa itu nama sebenar pulak. hahaha.,..ai okey jerr, uolss nak panggil ape pon..anies tu, still masuk dalam list huruf nama ai taw.

jom kita bekenalan dengan lebih rapat jom, 
nama sebenar aku Hanisa Binti Abu Talib, Berumur 30tahun pada october depan, insha allah. dilahirkan di Muar Johor, dan dibesarkan di Kluang, Johor.
berkahwin pada 21 May 2006, dan masa tu aku baru berusia 22tahun.
muda belia kan? hahaha...bukan sebab menggatal yea, tapi sebab jodoh itu allah yang tentukan. ai redho jer uols. ahaks!

Aku isteri kesayangan, Azree Bin Aziz,  berumur 34tahun, alhamdullilah usia perkahwinan kami , genap 8 tahun pada 21 may 2014 aritu, dan dikurniakkan 3 hero malaya, yang sangat aktif, kacak, dan sangat bijak!!! 
syukur kepada allah, kami sangat sangat bahagia sepanjang 8tahun bersama. alhamdulliah,

aku bekerja sebagai kerani cabuk disyarikat swasta, selama 9tahun, dan kini masih bekerja dari hari isnin sehingga sabtu, pada pukul 9pagi sehingga 5petang.
9 tahun uuuuuuu, macam tak rasa lama pon sebenarnya, sebab aku sangat bertuah, mempunyai boss yang sangat sangat baik dan membuatkan aku serba salah nak berenti kijeeee!! alahai.

tapi, hakikatnya semua isteri pasti mempunyai cita cita bergelar suri rumah tangga sepenuh masa (WAHM), yeaaa...sejujurnya...itu impian aku! sebenarnya suami aku,  tak kesah pon bebila masa nak duduk umah dan berenti kije, tapi aku rasa aku tak nak lar duduk umah tak buat ape ape kan.
hampir setahun bersama SHAKLEE. dan aku rasa dah hampir masanya untuk jadik isteri terbaik untuk suami dan juga anak anakku dirumah.

perkenalan bersama shaklee pada 29 october 2013, atas sebab sesaja jer join shaklee, sebab aku memang penguna shaklee sejak mengandungkan aryan dan juga berpantang bersama shaklee, tapi masa tu, aku langsung tak tau, yang shaklee nie kena join ahli bagai, dan boleh dapat bonus ribuan ringgit! sumpah aku tak tauuu, kalau lar aku tau, sejak botol ESP pertama yang aku beli, aku dah join ahli dah. hahaha...yelar..rm65 hinggit je kot...seumur hidup lak tueee.

hampir setahun mengamalkan shaklee, dan aku sangat sangat gembira dengan hasilnya!
aku sangat seronok, bila lepas pantang, mampu menyarung jeans aku ketika aku remaja dulu. ceehhhh...macam lar skrg tua sangat ekkk...hahaha....tapi yelar kan...anak 3 baru merasa ko...!
itular sebab tu aku terus jatuh cinta dengan shaklee.

dan hakikatnya, permulaan aku join shaklee, langsung tak de niat mahu berbisnes! sebab bab bisnes aku memang ZERO, da aku memang tak minat...sebab ape? sebab malas! sebab aku tak ramai kawan! sebab yg utama, aku pon tak tahu nak jual ngan sapa...hahaha...sempit betol otak aku masa tu.
betollar orang kata, hidup banyak alasan memang tak kemana.

sebulan join shaklee, aku langsung tak buat ape ape, sebab aku memang tak nak tadi aku cakap kan? langsung tak nak bagi peluang kat diri aku! sadis betol ekkk.
akan tetapi, bulan ke2 bersama shaklee,akhirnya aku tersedar, aku mencuba nasib, fokus pada shaklee...untuk berkongsi kebaikan shaklee, dengan orang sekeliling aku, alhamdullilah, allah permudahka urusan aku,  december 2013 aku bergelar supervisor, dan pada january aku naik ke senior supervisor dan pada february 2014 aku bergelar coordinator. alhamdullilah

aku sangat seronok buat shaklee, sebab aku dapat memperluaskan supplement (vitamin) yang sangat bagus pada orang sekeliling aku, jual dengan orang perlbagai usia dan bangsa, banyak mengajar aku erti sahabat dan kehidupan. dan hampir setiap hari aku terima khabar berita gembira dari customer aku tentang shaklee.
yeaaa..itu memang niat aku yang utama, nak bantu semua orang, sihat cantik dan bahagia ber shaklee, dengan izin allah.

dan alhamdullilah, lagi sebulan aku genap bersama shaklee, aku sangat sangat gembira bersama shaklee, shaklee sangat banyak merubah kehidupan aku, dari segi masa, kewangan dan yang utama, aku semakin dekat dengan pencipta kita, kerana sesungguhnya apa yang aku dapat dan ape yang aku usahakan, segalanya kerana ALLAH.

rasanya setakat segini perkenalan kita, sebab kalo bagi aku menaip, sampai laptop habis bateri baru berenti, hahaha...ape ape pon, aku sangat bersyukur dan gembira dengamn kehidupan aku bersama orang tersayang dan juga shaklee.
aku doakan semoga kawan kawan yang memang zero bab bisnes, tapi teringin nak meceburi bidang nie, tak yah nak memalu nak tanya aku, korang pon bole...sebab rezeki itu milik allah, dan tiada siapa pon yang berkuasa dalam dunia ini selain dia.

pucuk pangkalnye diri kita, kita mahu, insha allah allah bantu.

salam coretan dari kampung halaman.

kalo nak kenal lebih rapat, jangan memalu wassup ai okeyyy

anies 0177061908 
ayniesaies@gmail.com
FB Aynies Anies

  






1 ulasan: